środa, 24 października 2012

Aromaterapia


Wiosną i latem lubię delikatne, kwiatowe zapachy, ale nie jest to coś, co w tym czasie zaprząta mi głowę. Natomiast jesienią i zimą lubię otaczać się przytulnymi, ciepłymi zapachami. Takie ‘jesienne’ zapachy poprawiają mi humor (kokos, czekolada), działają na mnie wyciszająco i relaksująco (wanilia, cynamon, imbir). Po ciężkim dniu w pracy zapalam świecę pachnącą jabłkiem i cynamonem, pod prysznicem używam oliwki z yves rocher o cudownym, orientalnym zapachu, na skórę aplikuję czekoladowy balsam z the body shop, a jak mnie najdzie ochota to nakładam na włosy olejek kokosowy. Wiem, że niektórym taka mieszanka może się wydawać mocno przesadzona, ale ja po takim wieczornym seansie czuję się wypoczęta i odprężona. Do tego nieodzowna jest również herbata: w tym roku piernikowa oraz karmelowa. Wanilia, kokos, cynamon (w duecie z jabłkiem albo pomarańczą), żurawina, czekolada – to aromaty, które świetnie się u mnie sprawdzają.


Dobór zapachów jest oczywiście kwestią indywidualną, ja na natychmiastową poprawę humoru w jesienne (i zimowe) długie wieczory polecam:
- Świece zapachowe, polecam te w szklanych opakowaniach z Ikei, Biedronki mogą być również tea light’y dostępne niemal wszędzie w cenie ok. 3 zł,
- woski i olejki zapachowe (najbardziej lubię tarty z yankee handle),
- czekoladowe albo kokosowe masło z the body shop, oczywiście te z ziaji też są świetne,
- peeling o zapachu imbiru, o którym pisałam ostatnio, świetnie pachnie również peeling z ziaji, o którym pisałam TU,
- nawilżający krem do stóp cynamon i pomarańcza – foot works Avon.
- żel pod prysznic original source mango&makadamia, raspberry&vanilla,
- oliwka pod prysznic yves rocher tradition de hammam
- olej kokosowy (nierafinowany, tłoczony na zimno).
- herbata – kupiona w drogerii Hebe za ok. 8 zł. Przy następnej wizycie zaopatrzę się w białą herbatę z czekoladą.

Do napisania tego posta zainspirował mnie olejek pomarańcza&cynamon, który umila mi popołudnie. Jakie są Wasze ulubione jesienne zapachy? 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz