niedziela, 2 września 2012

Reading is cool


Miałam dzisiaj przedstawić ulubieńców sierpnia, ale mówiąc szczerze nie mam siły (wiem, że jest niedziela, ale byłam dzisiaj w pracy). Dlatego dzisiaj będzie łatwy, miły i przyjemny Tag o książkach. Zainspirowała mnie MizzVintage 



1.     O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Wieczorami, koc, herbata i książka to jeden z moich ulubionych pomysłow na spędzenie wieczoru. Zwłaszcza po stresującym albo ciężkim dniu lubię odpocząć z książką w dłoni, nie myśleć o niczym, skupić się wyłącznie na treści, akcji, życiu bohaterów… Oczywiście zdarza mi się też czytać o innych porach, np. ostatnio czytam przy porannej kawie przed pracą.
2.     Gdzie czytasz?
Wszędzie ;) najczęściej w łóżku, ale zdarza mi się czytać w autobusie, tramwaju, pociągu. Nie wyobrażam sobie podróży bez książki (a w życiu spędziłam dużo czasu w PKPJ), zawsze patrzę na ludzi w przedziale (wyglądają za okno, jedzą, przysypiają) i się zastanawiam czy im się nie nudzi?
3.       W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Półleżącej ewentualnie siedzącej (jeśli ścierpnie mi ręka, opieram się o ścianę)
4.      Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Lubię wiele różnych rodzajów – fantastykę (np. saga „Pieśni lodu i ognia”), powieści obyczajowe („Kwietniowa czarownica”, „Krucha jak lód”, „Dziewczyny z portofino”), kryminały („Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet”), ‘pseudohistoryczne’ („Ręka Fatimy”), historyczne („Smok wawelski nad Tamizją” oraz książki przedstawiające sytuacje kobiet na świecie („czarna księga kobiet”).
5.      Jaką książkę ostatnio kupiłaś / dostałaś?
Ostatnio kupiłam „Księżniczkę z lodu” Camilli Lackberg (po Larssonie mam fazę na skandynawskie kryminały). 




1.      Co czytałaś ostatnio?
„Wrócę po Ciebie” Musso. Ciekawa książka, autor przedstawia jeden dzień z życia bohatera. Ethan jest popularny, szczęśliwy i bogaty, jednak pewnego dnia budzi się obok obcej kobiety, nie pamięta jak spędził noc, a dzień okazuje się szaleńczy. Jednak to nie wszystko, Ethan przeżywa ten dzień kilkakrotnie, za każdym razem ma okazje coś zmienić, odnaleźć ukochaną, uratować komuś życie, ale dzień zawsze kończy się tak samo…
2.      Co czytasz obecnie?
„Kamieniarz” również C. Lackberg (ach te kryminały)
3.       Używasz zakładek, czy zaginasz ośle rogi?
Używam zakładek, mam kilkanaście, lubię je kupować, w pewnej księgarni kosztują po 20 groszy/sztuka. Ale jak nie mam nic innego pod ręką to za zakładkę służy mi bilet, karteczka samoprzylepna itp.
4.      Audiobook czy książka?
Zwykła książka. Z jednej strony chciałabym być szczęśliwą posiadaczką Kindle, ale z drugiej po prostu lubię „normalne” papierowe książki, gdyby tylko nie zajmowały tyle miejsca na półkach ;p
5.      Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Bezkonkurencyjnie „Dzieci z Bullerbyn”. Podobało mi się ich beztroskie życie i to, że dzieciaki mieszkały tak blisko siebie, że między oknami miały rozciągnięte wstążki, po których przesuwały pudełko z liścikami ;). W „późniejszym” dzieciństwie polubiłam książki o Harrym Potterze, chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego? Zdarza mi się wracać do nich nawet teraz.
6.       Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Mam swoich ulubionych autorów Jodi Picoult, Majgull Axelsson, ale nie mam jednego ulubionego bohatera.
7.       Ulubione książki.
Jest ich kilka „kwietniowa czarownica”, „dom Augusty”, „dziewiętnaście minut”, „cień wiatru”. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz