poniedziałek, 4 czerwca 2012

Kilka zastosowań olejku rycynowego


Olejek możemy kupić za dołowanie kilka złotych (ja zapłaciłam 2,15 zł) w każdej aptece, sprzedawany jest jako produkt przeczyszczający, ale w takiej formie go nie stosowałam.
Olejek jest zapakowany w ciemną, szklaną buteleczkę.


Olejek rycynowy ma bardzo wiele zastosowań,–
·         nadaje się oczywiście do włosów - ja dodaję go do innych masek i odżywek, po dwie – trzy krople, nakładam na włosy, trzymam pod czepkiem przez około godzinę i zmywam szamponem.
·         można go również wymieszać z jajkiem, naftą kosmetyczną i w takiej postaci zaaplikować na włosy, ja jednak nie jestem zwolenniczką ten metody ponieważ nawet pod czepkiem jajko zasycha tworząc okropną skorupę na głowie.
·         świetnie zwalcza problem wypadających włosów – delikatnie podgrzewałam 2 – 3 krople na talerzyku położonym na szklance z gorącą wodą, można to również zrobić w garnuszku. Tak podgrzany olejek wmasowywałam w skórę głowy i trzymałam na włosach całą noc, rano zmywałam. Trzeba jednak bardzo dokładnie umyć głowę, ponieważ niedomyty olejek bardzo obciąża włosy.
·         Stosowałam go również na rzęsy – przez miesiąc codziennie wieczorem aplikowałam olejek w rzęsy za pomocą umytej szczoteczki od tuszu, wiem, że można również przelać olejek do wymytego tonikiem/płynem do demakijażu opakowania po tuszu, ale mnie się wydawało, że cały czas to opakowanie nie jest czyste, dlatego wylewałam kroplę olejku na dłoń, moczyłam w tym szczoteczkę i nakładałam na rzęsy. Po miesięcznej kuracji widziałam ogromną różnicę – rzęsy były bardziej elastyczne, mniej wypadały i były trochę grubsze. Olejek ze względu na konsystencję będzie spływał z rzęs dlatego nie należy nakładać go w zbyt dużej ilości. Zdarzyło mi się to kilkakrotnie, ale po tym jak olejek dostał się do oka, przemyłam je szybko i nic się nie stało.
·         Nadaje się również do paznokci – całe opakowanie olejku (30g)mieszam z sokiem z połowy cytryny i tak powstałą mieszankę wsmarowuję w płytkę paznokcia oraz w skórki, po kilku tygodniach stosowania paznokcie przestają się rozdwajać, są zdrowsze i twardsze, jedyny minus jest taki, że podczas kuracji nie można malować paznokci, ponieważ olejek należy aplikować na ‘goły’ paznokieć.

Słyszałam, że olejek ma właściwości przyciemniające włosy i rzęsy, jednak nie mogłam tego stwierdzić ponieważ mam ciemne włosy i rzęsy. Olejek rycynowy jest wspaniałym, skutecznym produktem, jedyne co mi w nim przeszkadza do drażniący zapach, ale kiedy mieszamy go z innymi składnikami nie jest tam mocno wyczuwalny.

PS Poniedziałek już za nami ;) Po ośmiu godzinach gapienia się w pracy w monitor nie mam siły siedzieć na necie,  jestem mega zmęczona, biorę książkę i lecę na kanapę! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz